zaterdag 13 februari 2010

Vrouwvriendelijke polygamie, een idee?

Nederland gaat buitenlandse huwelijken die uit meer dan twee personen bestaan minder snel erkennen. Minister Hirsch Ballin van Justitie wil een strenger beleid. Uit de Volkskrant van 27-10-2010.

Dat is nou toch jammer, net nu ik na al mijn pogingen om één maatje te vinden voor alles, besloten had dat het er dan maar meer moesten worden. All-in-one lijkt niet te bestaan.
Dus, dacht ik, misschien is het wel handig om voor elk van mijn te vervullen wensen een mijn-heer aan te stellen. Ik ga nog proberen om een verzoek aan de Kroon te richten; dan kan ik, zodra ik mijn-heren vind die aan mijn eisen en wensen kunnen voldoen, gelijk van start met mijn polyandrie-plan.
Mijn wensen? De mijn-heer moet kunnen wat ik ook kan en dus eventueel mijn taak ook over kunnen nemen. Ik heb, denk ik, voor mijn dagelijks leven dus wel een mijn-heer of 5 nodig, zou dat nog kunnen? Ze moeten wel minstens Nederlands, Engels en Spaans spreken en Meestrichs op verzoek. En niet lijken op Hirsch Ballin! Eens kijken hoe ik dat ga aanpakken.......
Ik begin maar met 5 mijn-heren, je moet ergens mee van start!

Mijn-heer 1 is dan voor de psychische ondersteuning; hij moet inzicht hebben in familieproblematiek voor het geval van familieleden met aandachtstekorten, perfectionismen en hormoonschommelingen. Hij moet tegelijkertijd bakken onbaatzuchtige liefde in ons allemaal kunnen blijven storten, realist zijn en een optimistische instelling hebben. Verjaar- en feestdagen organiseren en kaartjes sturen. De wekelijkse verse bloemen halen en schikken. En in het bezit zijn van een zesde zintuig, dat is absoluut noodzakelijk. Hij mag ietsje ouder zijn.

Mijn-heer 2 moet een gezond financieel beleid kunnen voeren en sparen, het bijbehorende papierwerk doen en de goedkope boodschappen. Hij moet de bonusartikelen en aanbiedingen kunnen vinden en tevens een heerlijke en gezonde maaltijd kunnen bereiden met het voordelig ingeslagen materiaal. Ook moet hij natuurlijk tevreden zijn met een statusarme oude boodschappenauto en deze ook onderhouden of een goedkope garage zoeken en meedenken over de reparaties. En af en toe die auto wassen zonder zich daarin te verliezen en als hij dan toch bezig is met water, kan hij gelijk even de ramen zemen, binnen en buiten. Een eind 40-er!

Mijn-heer 3 is praktisch, huishoudelijk en creatief. Zo moet hij op een vrije dag drie wassen kunnen draaien, kleur bij kleur en drogen op de verwarming, indien nodig, en zich douchen voordat het wasrek boven het bad hangt. Daarnaast moet hij stof kunnen zuigen en dweilen. De wc en de bril soppen en de afwas en het aanrecht vlekkeloos achter laten. En ook moet hij kunnen boren en schroeven, handig zijn met Ikeaconstructies, planken en rails kunnen ophangen en kunnen schilderen, ook boven zijn hoofd. Gordijnen maken en ophangen, bijpassende kussensloopjes en tafelkleden kunnen naaien en in plaats van roken moet hij babytruitjes kunnen breien op naalden nummer 3 en vanaf maat 56. Begin 40, beetje flexibel.

Mijn-heer 4 is er voor de gelegenheden dat ik een man naast me nodig heb, bijvoorbeeld om Ziggo te kunnen tekkelen die mij ongevraagd modems en enorme rekeningen stuurt en mevrouwtje tegen mij zegt. Goed gekleed meegaan naar bruiloften en partijen, afgunst opwekken bij de rest van het gezelschap, mij 'en plein publique' liefdevol aanhalen en loze praatjes maken met oninteressante mensen, voor de PR. Dat scheelt allemaal in meewarige blikken. Ongekleed mag hij thuis verder PR-en, maar dan in de vorm van Persoonlijke Relatie, liefde- en begripvol, elegant en innovatief. Een 50+-er in goede lichamelijke conditie.
De andere mijn-heren kunnen volstaan met een simpele doch lieve nachtkus en een welgemeend welterusten. Ik houd het bij één PR man, de anderen leven vrijwel celibatair, helaas het zij zo!

Mijn-heer 5 is er voor de vervanging, voor als mijn andere heren ongesteld zijn, hun taken niet naar behoren kunnen uitvoeren of een time out krijgen bij hun moeders. En als er klussen zijn die de andere mijn-heren niet kunnen klaren, ook in het geval van indispositie van mijn-heer 4; leeftijd tussen de 35 en 55 en stilletjes aanwezig,

Alle mijn-heren werken, hebben een fulltime baan, anders komen we financieel niet rond, luieren is er niet bij. Een uurtje vissen moeten ze van hun eigen tijd afhalen, spijbelen dus en zich er vooral schuldig over voelen. Liefst zien ze er allemaal lekker uit, weinig tot geen mankementen, geestelijk in redelijke conditie, geen rugzakken of veeleisende ex-en, geen kinderen en absoluut geen dominante trekjes. Ik vraag verder van hen niet meer dan ik van mijzelf vraag.
Ik ga nu deze reële aanvraag vast wegsturen, misschien haal ik het nog net. De mijn-heren vind ik vast nog wel. Tot die tijd kan ik het allemaal nog wel even alleen.


©Gavi Mensch
Maastricht, 27-01-2010.

ps. Lieve vrienden, geen paniek, het is niet persoonlijk bedoeld, het is maar een schrijfsel!    ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten