maandag 24 mei 2010

Mannetjespolitiek 2



Vannacht na het debat de losse stukjes bekeken, wijselijk was ik er niet voor thuisgebleven. Een heerlijke middag doorgebracht aan de oevers van de Maas met een goede vriend,  een picknick mand en een goed boek om uit te verhalen.

Ondertussen stonden enkele repulsieve en minderbegaafde jongens zichzelf verbaal te manipuleren op een commerciële zender. Ik heb ook daarom het gebeuren pas later bekeken, beter, dan kun je de meest denigrerende  stukjes overslaan!

Mannetjesputters met een pak aan en het bijbehorende 'zie mij eens' gezicht. 



Het wel erg domme peroxideding, de grootste schreeuwlelijk van allemaal, hoe dat wezen toch telkens weer weg kan lopen van een gesloten afdeling is me een raadsel..... hebben ze daar geen controle over de patiënten?  


En wat Job daar deed was me onduidelijk, keurige man die zich door de schreeuwers in het nauw liet drijven.

De andere 3: een discussieleider die te overtuigd was van zichzelf en mij niet overtuigde van de opzet van zijn debat en natuurlijk de twee partijbonsjes:  Jan met het Harrycomplex( ik kan toveren…mama kijk, ik kan toveren) en Mark met het mislukte sarcastische lachje (geen samenleving voor iedereen, alleen voor de rijken en alleen met een luxecondoom: 'ons doet het alleen met ons').

En geen van drieën met de benodigde intellectuele capaciteit voor het neerzetten van duidelijke en overtuigende standpunten. Een getestosteroniseerd debat, schreeuwlelijken en stampvoeters, een ernstige ontwikkeling!

Het debat was niets anders dan de verpersoonlijking van wat ik dagelijks lees en zie: oorlogszuchtige jongetjes die voor zichzelf al een standbeeld hebben opgericht.
Pffff, ga nou maar eens wat doen, zou ik zeggen, jullie kosten ons bakken vol geld en we komen nergens zo!

Of ik niets inhoudelijks te melden heb over het debat? Nee, ik heb niets kunnen vinden.
Echt niets, het was allemaal commerciële larie, alsof ze een draaiboek hadden gekregen. Het ging nergens over! Ik vond het een aanfluiting, een belediging voor mijn intelligentie.

Het is weer duidelijk, ik heb niets met de tv, niets met commerciële zenders ( hooguit voor wat ik tijdverkijken noem) en niets met herendebatten. Een gemiste kans zou ik zeggen! Wie heeft  bedacht, dat je zo'n debat kunt houden zonder vrouwen kunt , die is er nog lang niet….. de maatschappij, mijnheer W, bestaat maar voor de helft uit mannen, wist u dat?

Als ik behoefte zou hebben aan 'mannetjeskijken' meld ik me wel aan bij een datingsite, daar wordt ook veel gelogen, maar het heeft veel minder effect op mijn dagelijks bestaan!




©Gavi Mensch
Maastricht, 23-5-2010
All rights reserved 2010-2013
 




Update:  15-7-2013: Er is weinig veranderd, de hoeveelheid geraniums neemt toe?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten