vrijdag 18 mei 2012

Eigen Oma eerst en de kinderen van Rutte


Had Rutte nou wel of geen kinderen?
Door al dat gekrakeel van die ploeg ben ik het even kwijt. Wel is er een CDA mevrouw met 5 zonen. Vroeger was dat: 1 stamhouder, 1 voor God en 3 voor de kinderen producerende schoondochters. Mijn RK vrienden zullen dat beamen, mijn gereformeerde vrienden ook.
Maar even terug naar de werkelijkheid. Het is de wens dat we allemaal die kinderen maar vergeten. Men begrijpt het niet meer.

@tonbroek twittert als antwoord op de vraag hierboven:
@GaviMensch Mark Rutte heeft nog geen kinderen. Vooral omdat hij geen idee heeft waar je kinderen kunt kopen #wehkamptweet

Mijn vraag was naar aanleiding van het koopkracht plaatje voor 2013 ons zo vrolijk in de maag gesplitst door de 5 van Kunduz. Wat een lichten in de duisternis.


Ik haal even de toekomst van de kinderen eruit:
Alleenverdiener met kinderen:          -/- 1
Modaal +1/2 modaal met kinderen:  -/- 0.75
Alleenstaande ouder min. loon:       +/+0.75        
Alleenstaande ouder modaal:          -/- 0.50
Sociale minima met kinderen           -/-1.25
Soc. Min. Alleenstaande ouder        -/-1.5

De staat hoeft niet voor onze kinderen te zorgen, maar moet wel zorgen dat wij dat kunnen. Als we het niet goed doen krijgen we jeugdzorg op onze nek, iets waar je in deze tijd ook al niet blij mee bent.
Mijn vraag moet dus anders: Waarom wil Rutte niet dat er kinderen zijn? Wil hij de enige zijn? Is hij jaloers op de andere kinderen?

Zoals het er nu uitziet is de cirkel rond op de meest domme manier.
Alleenverdiener met kinderen gaat er op achteruit, als er met twee verdiend wordt ook, stimuleren dat de SGP de vrouwen achter het aanrecht weg haalt heeft dus zo geen zin. Maar de Kunduzploeg is overwegend gristelijk. GroenRechts, voorheen GroenLinks, heeft een stevige band met god. Ik heb daar echt niets tegen, maar ik waarschuw. Die god wordt vaak boos als er niet genoeg kindertjes bijkomen. Dat heb ik tenminste begrepen.

Sociale minima in de vorm van alleenstaande ouders worden nu erg goed gemotiveerd om hun kind naar de onbetaalbare kinderopvang te brengen, zodat ze naar school kunnen(?) en een vak kunnen leren(?) van de bijstandsuitkering. Maar niet heus!
Als ze die jaren in bittere armoede in een doos hebben doorgebracht met de kindjes in de handen van jeugdzorg, dan gaan ze er bij hun eerste baan 0.25 op vooruit om dan te komen bij een -/-1.25.

Dat noem ik nog eens debiel, debiele maatregelen, verwoestende maatregelen. Bezopen gedoe.
Daarbij komt nog een verzwaring voor zorg voor ons allen van 1.6 miljard. De eigen bijdrages en een hoger eigen risico, natuurlijk weer niet naar inkomen.
Modaal en twee keer modaal ( vooral die zonder kinderen) gaan er flitsend op vooruit. Die krijgen als beloning dat van de niet vermogenden met kinderen er bij. Als premie.
Ik ben er dan ook voor, om mensen zonder kinderen een eigen bijdrage ter waarde van hun hele bezit te laten betalen als ze naar een zorg of verpleeghuis moeten. Alles!
Want bij de ouderen met kinderen komt het ook nog eens op hun bord, die kinderen werken in de zorg voor ouderen die destijds geen kinderen beliefden.

De mensen die geen kinderen kunnen krijgen laat ik even buiten deze discussie.

Kunduzakkoordjes zijn niet alleen verscheurend in links rechts maar ook rijk en arm, met of zonder kinderen. Nu nog wel of niet Nederlands sprekend, wel of geen hoofddoek, wel of geen vermogen tot glashard liegen. Het maakt allemaal uit in deze maatschappij.

Ik ben hard bezig om mijn volwassen  kinderen te heropvoeden. Werken in de zorg? Over mijn lijk! Iedereen zorgt maar voor jongeren om door verzorgd te worden.

Ik heb zojuist van mijn 2 jarige kleindochter een kopje thee gekregen.

Eigen oma eerst!


©Gavi Mensch
Nederland BV, 18-2012.

.

1 opmerking:

Gavi Mensch zei

Als aanvulling kan ik wel stellen dat ik bij het zinnetje eigen oma eerst geen nare ultra rechtse bedoeling had.

Ik heb namelijk enkele zeer onbehoorlijke reacties moeten verwijderen. Dat u het weet!;-)

Een reactie posten