dinsdag 23 juli 2013

Over lover en zomer en de vlieg Eulalie




Heerlijke tekst van Jasperina de Jong
Te leuk om niet te delen op deze warme ochtend met vliegen die angstvallig wegduiken voor de vroege zwaluwtjes


 Jasperina de Jong:


 "De vlieg Eulalie" 


Er woonde dichtbij Overschie
Een vlieg, die heette Eulalie
Ze was de mooiste vlieg van 't land
Zo nuftig en zo elegant
Ze stond een poos op haar balkon
En zoemde zachtjes in de zon

En onder haar, in 't lover, zat
Een bromvlieg op een eikenblad
Een hele mooie groen en blauwe
Die toch zo graag met haar wou trouwen
Hij voelde zich heel erg alleen
En bromde zachtjes voor zich heen:
"Eulalie, Eulalie
Ik ben zo blij dat ik je zie
Kom toch bij mij, een, twee, drie
Eulalie, Eulalie"
Maar Eulalie kwam niet zo spoedig Want Eulalie was zo hoogmoedig Omdat ze zondag in de stad Een Frans toerist gestoken had Ze zong: "Tralala la, hei hei Traala hei hei Traala, ik heb Frans bloed in mij" Ze vond de bromvlieg te gewoon Hij bromde dus op zachte toon: "Eulalie, Eulalie Ik ben zo blij dat ik je zie Kom toch bij mij, een, twee, drie Eulalie, Eulalie, Eulalie" Maar Eulalie, op haar balkon Stond maar te zoemen in de zon Zij was zo trots en ijdel, ach! Dat zij niet eens die zwaluw zag De zwaluw heeft haar ingepikt En in een oogwenk doorgeslikt En weg, was Eulalie de vlieg En nu, als ik mij niet bedrieg Zit nog de bromvlieg in de blad'ren En snikt: "Zij had Frans bloed in d'aderen" "Mijn Eulalie is opgevreten En ach, ik kan haar niet vergeten Aa-aaaaaa-Aahaa-oe-aaaaaaa!! Eulalie, Eulala Dat ik jou nu nooit meer zie In de buurt van Overschie Eulalie, Eulalie... Eulalie!" Eulalie!!!!...



©Gavi Mensch
Nederland BV, 23-7-2013


Overgenomen van.:
http://www.musicfrom.nl/songteksten/jong,_jasperina_de/de_vlieg_eulalie.html
http://bijzondere-kunst.plazilla.com/magnus-muhr-kunst-met-dode-vliegen
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten