zondag 13 juli 2014

Gastcollumn Chawwa Wijnberg Na een aanslag


Na een aanslag

Dan moeten we

kweken

het twijfelkruid

voor al die mensen 
die het zo zeker weten
zodat ze gaan zoeken
naar het waar en waarom
zodat ze niet schieten
niet schieten
want waarom
waarom

~~~~~~~~~~


De Onderduik heerst alsof de tijd bevroren is....
Onderduik
Een hangjurkje droeg ik
en een gebreid broekje
mijn moeder breide 
met sokkenwol

niet spelen op het strand
met een klein schepje
want op het strand
stond het met bunkers vol

als het tafelkleed er lag
wilde ik eten
ook wat het varken niet vrat
mijn naam mocht ik

niet weten
niets weten 
en hoe ik later
van alles vergat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




©Chawwa Wijnberg
All rights reserved 2014




lees ook 




Gavi Mensch
Nederland BV, 13-7-2014.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten