donderdag 18 september 2014

Klanttevredenheidsonderzoek



De enquête, geheel anoniem en prive en met geheimhouding, je kent het wel.
Nou ik wilde wel even meedoen want ik ben altijd benieuwd wat ze vragen.
Het was meer van hetzelfde: pretgestuurde vragenlijst waar ik bij elk vakje voor nadere uitleg het volgende heb ingevuld.

Bijvoorbeeld:
Vraag: U geeft een 6 voor de dienstverlening van VGZ. VGZ wil graag weten wat zij (extra) moet doen om ervoor te zorgen dat u de volgende keer een 8 zou geven voor de dienstverlening van VGZ.


Antwoord: Ik zou VGZ een 9 geven als het volgende nu afgelopen is: "VGZ betaalt topman meer dan half miljoen"; ik heb het wel gehad met graaiers die mijn premie en eigen bijdrage en die van mijn patiënten dusdanig laten stijgen dat mensen letterlijk ziek worden van de zorgverzekeraar.

Als ik dan zie dat diabetici pas een vergoeding krijgen voor de teststrips als ze insuline moeten spuiten, vrees ik dat de deals van VGZ met de insuline producerende farmaceuten beter zijn dan met de klanten. Om maar een voorbeeld te noemen.

Dwangmaatregelen zoals het afwijzen/niet contracteren van vrijgevestigde psychologen en psychotherapeuten, het opheffen van de vrije artsenkeuze en het doorsturen naar verder weg gelegen ziekenhuizen zijn onmenselijk, ronduit wreed.

De onduidelijkheid over de inkoop van medicatie en andere niet transparante deals zijn storend voor elk weldenkend mens en onbegrijpelijk voor mensen wier aanvraag om levensreddende medicijnen worden afgewezen omdat ze te duur zouden zijn.

Grove fouten in de dienstverlening van een bedrijf dat er op gericht is de premiebetalers een dienst te verlenen, daar betalen ze namelijk voor. Het inkomen van de zorgverzekeraars top kan best door 4 gedeeld worden… hoe groot moet het jacht zijn dat over de zeeën van bloed vaart?

Met een 6 gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring komt VGZ er nog heel genadig van af.

~~~~~~~~

Mijn advies aan ontvangers van klanttevredenheidsonderzoeken van zorgverzekeraars is: gebruik elke ruimte om je hart te luchten en je klachten in te vullen.
En laat de zorgverzekeraar contact opnemen over je opmerkingen in het onderzoek.

Als klanten van zorgverzekeraars zijn we bijna allemaal wel ergens ontevreden over al was het maar over de salarissen van de topmannen....

Uiteindelijk willen we weer na de NON PROFIT verzekeraar toe; de miljarden winst van deze uitmelkers is hen niet gegund. Sluit elke communicatie met je zorgverzekeraar af met een reminder over het salaris van de baas en een dreiging om over te stappen.

Succes met het invullen!



©Gavi Mensch
Nederland VOF,18-9-2014



Nog even updaten (19-8-2014)  over de transparantie van de medicijndeals,
http://www.zorgvisie.nl/Kwaliteit/Nieuws/2014/9/Schippers-in-actie-tegen-medicijntekort-1603122W/


.



1 opmerking:

Unknown zei

Hoop dat dit veel gelezen zal worden Gavi, helemaal mee eens!

Een reactie posten