donderdag 19 november 2015

Hoor wie bonbonst daar kinderen.

Recept voor snelle homemade bonbons van recycle chocolade.

Gek als ik ben op recyclen besloot ik mijn van de week gevonden chocolade letters om te toveren tot heerlijke handgeschepte bonbons.
De chocolade lag daar al een jaar want ondanks mijn diabetenstatus blijft Sint mij chocolade letters schenken. Mijn kleintjes geef ik weinig snoep en eerlijk gezegd was ik die melkchocolade S en de iets kleinere P volkomen vergeten.
Ik deed de stukken wit uitgeslagen (cacaoboter) zoetigheid in een stenen schaaltje en verwarmde de chocolade au bain Marie.

Mijn kleintjes mochten een restje marsepein kapot snijden en de rozijntjes van steeltjes ontdoen. Ook visten ze wat grotere stukken krokante muesli uit de pot en mixten alles door elkaar.

De chocolade smolt prachtig, ik klopte de massa nog wat op en deed er nog 2 eetlepels echte cacaopoeder bij. Nog even flink roeren en daarna de rest van de ingrediënten er door scheppen.

Daarna werden er met 2 lepeltjes bolletjes chocolade op de plank met bakpapier geschept, het volle lepeltje leegmakend met het andere. 

De kleintjes waren ingespannen bezig, likten hun vingers af en zaten in no time onder de chocolade.

Tot slot moesten de bonbons goed afkoelen. Het opruimen was een succes.
De kleintjes kregen elk een lepel om af te likken.

7



*Tip. Het stenen schaaltje gelijk afwassen, dan gaat de chocolade er nog makkelijk af. Dat geldt ook voor de snoetjes van de kleintjes.






©Gavi Mensch

Maastricht, 14-11-2015

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten