woensdag 16 november 2016

De truc met de kruk.




Degelijke ouderwetse krukjes met 4 poten, veiliger om op te zitten, makkelijk weg te moffelen als je ze niet nodig hebt maar ook leuk om te laten staan en complimentjes te oogsten.




Benodigdheden:

2 Krukjes van de kringloop. Let op, dit is een gewilde vintage meubelstijl maar meestal zijn de zittingen kapot en mogen ze niet meer kosten dan hooguit €7,50 per stuk. Ik vond deze van €5,- voor €3.50 per stuk, met een boze blik op de zitting krijg je er nog wel eens iets vanaf.

1mt. Tafelzeil,de dikke uitvoering met textiel achterkant; dit was een couponnetje van €6,- en ik heb er ongeveer de helft van gebruikt. Ik koop het zeil ook wel bij de kringloop.

Wat lichte vulling indien nodig. Ik gebruikte non-woven doekjes
 Verdere benodigdheden....


Een nietapparaat en nietjes
Een tube lijm
Een stuk elastiek
Een goede schaar








Laten we stellen dat ik inclusief nietjes en lijm €11,- heb uitgegeven om 2 nieuwe krukjes te fabriceren. Door het tafelzeil zijn ze prima te gebruiken in de badkamer en in de keuken. Morsen mag!

En als je het motiefje zat bent, tafelzeil eraf en stofje erop!






©Gavi Mensch
Maastricht 15-11-2016

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten