Het belang van begeleiding van jongeren die door deze dwangneurose van de overheid heen moeten is enorm groot.
Dagelijks zie ik jongeren, helaas voor het grootste deel jongens, klieren in supermarkten en op straat. Ze vervelen zich kapot, hebben geen toekomstbeeld meer, studeren niet en gaan onregelmatig naar school. Ze mogen niks, ze moeten van alles.
Een opdracht maken voor school met een groep is een crime, je mag niet bij elkaar komen alles moet via internet of de telefoon. En als dan de opdracht ingeleverd is krijg je zonder meer een afkeuring, er wordt je zelfs verteld dat niet meer terug hoeft te komen. Nou ben je nog geen 18, de inspectie staart naar de bewolkte lucht en de school wast zijn handen nog een keer. en dan zijn de scholen dicht, gesloten, er is geen onderwijs meer. Scholen vormen een risico?????
Zouden ze ook maar een moment niet aan zichzelf denken? Die volwassenen die we aangesteld hebben om jongeren te onderwijzen, hen dingen te leren en hun verhaal aan te horen? Ik vrees van niet. De ikke ikke cultuur is er ook in het onderwijs. Ze zijn er niet voor de kinderen. Net zomin als de politici en de regering er voor ons zijn. Het gaat er om kwaliteitscertificaten en management baantjes.
Wie denkt een hele generatie aan banden te kunnen leggen, heeft zijn eigen leven niet begrepen. En nu meer dan ooit is een bezigheid, werk, een hobby, een talent stimuleren, de enige manier om jongeren op een creatieve manier door deze wereldchaos heen te loodsen. Het zijn de ouders van morgen, de bakkers, de verpleegkundigen en de docenten, de kunstenaars en de automonteurs. Een andere optie is dat men in de toekomst o.a. zijn eigen brood bakt en zijn eigen reanimatie organiseert.
Ik hoor alleen maar gezever over mondkapjes, ( heel slecht voor jongeren en heel slecht voor een goede communicatie), boetes en niet zoenen, over dodelijke besmettingen en strafbladen. Wie verzint zoiets?Natuurlijk is een kinderloze, door de happy few en hun economische belangen gedreven, MP geen succes, al jaren niet. Hij creëert al jaren schaapjes die niet verder mogen leren omdat de maatschappij-volgens-Rutte meer minimumloonslaven nodig heeft.
Het jongentje dat van school werd gebonjourd heeft, nu hij net18 is, een baantje bij Rijkswaterstaat, zonder diploma. Met een beetje geluk mag hij wat certificaten halen ; helaas is dat van later-later zorg. Is dit de bedoeling? Persoonlijk ben ik blij dat hij van straat af is en hopelijk iets zinnigs doet. Maar zijn toekomstige keuze vrijheid is nu al beperkt. Mede dankzij afleerkrachten en luie onderwijsinspecteurs. Hij wil nu een auto, zo weinig mogelijk lezen en knetterharde muziek draaien, die volgorde heeft hij thuis geleerd én van Mark Rutte.
Geef elke jongere naast les op school een P2P cursus. En om het de lezers niet te makkelijk te maken, mogen ze zelf opzoeken wat P2P inhoudt door te zoeken op Michel Bauwens en/of P2Pfoundation.net, daar ligt hun toekomst. Begeleid hen door het goede voorbeeld te geven en niet met de massa mee te lopen. Als ouder en leerkracht heb je die plicht!
Een link voorkauwen en gestuurd pamperen is meer werk voor politici die denken dat ze voor óns moeten denken. Verbeter je zelf en onderneem actie.
Voor ieders toekomst!
Gavi Mensch, Middelburg: 19-2-21
Geen opmerkingen:
Een reactie posten