maandag 14 mei 2012

Kampeervakantie voor Leers


Meneer Leers,


Het moet me van mijn hart: ik woon hier, zeer tot mijn ongenoegen, in uw Maastricht. Helaas is Limburg voor de Limburgers en Maastricht voor de Maastrichtenaren.
Ik voel me hier net een asielzoeker.

U bent hier ook niet geboren, maar u spreekt waarschijnlijk het dialect, dat zal wel geholpen hebben. Het feestje dat ze hier organiseerden toe u wegging was vreemd; ik weet niet of ze dat deden om uw vertrek te vieren. Het lijkt mij van wel, als je verdrietig bent om iemands vertrek geef je geen feestje!

Nu heb ik begrepen dat u de gratis kampeervakantie aangeboden heeft gekregen van de Maastrichtenaren. Ik begrijp dat TerApel allerhande leuke voorzieningen heeft. Een internationaal tentenkamp met veel vertier. Zo is vandaag de survivalweek begonnen. U krijgt weinig te eten en niets te drinken, wassen hoeft u zich ook niet meer, de organisatoren van het festival hebben het water afgesloten. Spannend hé? Eerlijk gezegd vind ik zo'n survivalweek u op het lijf geschreven. Ik zou maar vlug de rugzak inpakken, vol is vol!

Diezelfde organisatoren, uw ambtenaren zullen we maar zeggen, hebben al van alles moeten doen om het teveel aan deelnemers aan het kamp te ontmoedigen. Maar eerlijk is eerlijk, iedereen heeft recht op wat vakantie, uw kompaan in deze Henk Bleker heeft wel deelname en hulp toegezegd. Volgende week organiseert hij de sportweek, heb ik begrepen; iedereen mag meedoen aan het voetbaltoernooi en u mag beiden, maar wel om de beurt in het doel. Er worden geen wedstrijden gespeeld, het wordt alleen penalty schieten, makkie dus.

Ik denk dat de mensen in het tentenkamp bij TerApel erg blij zullen zijn om u te zien.

Veel plezier en een vrolijke groet,


©Gavi Mensch
NederlandBV, 14-5-2012

.

1 opmerking:

Xiquet zei

Vraag aan Leers of Kamp mee mag komen, voor een cursusu solliciteren voor als je ooit mag werken na je vakantie.
Als het mooi weer wordt wil ik wel met je mee, samen in een tentje.

Een reactie posten