vrijdag 4 februari 2022

Dit is  Don Juan



Dit Is Juan, hij is 81


Hij woont alleen in een schamel huisje aan het strand van Tarifa. Hij heeft daar altijd gewoond. Hij heeft 4 goed doorvoede honden een geit en een koe van 22.                                "Ze is blond en rond, net als u", zegt hij met een ondeugende uitdrukking op zijn gezicht, "ze heet Rubia".                                                                                                                   

Hij heeft 30 jaar een Belgische vrouw gehad, zegt hij, zonder verder uit te wijden over haar huidige verblijfplaats. Hij kijkt gretig naar mijn dikke kuiten. Die doen hem duidelijk denken aan zijn verloren lief.                                                         

Hij is geboren in het schamele huisje en zit duidelijk verlegen om gezelschap. Hij zegt nog iets aardigs over mijn uiterlijk  als ik langzaam richting auto loop. Hij is duidelijk niet van plan om me zomaar weer af te staan. 

"Hoe heet u" vraagt hij. "Evelien". "Ebeli" herhaalt hij en zegt dan: "ik heet Juan".                "Hasta la vista, Juan", zeg ik terwijl ik in de auto stap.                                                              "Hasta pronto Ebeli", zegt hij een beetje sip en zwaait.

 

Tarifa, Spanje,   januari 2028

Gavi Mensch



Geen opmerkingen:

Een reactie posten