zondag 9 januari 2011

Polyandrie, een oplossing?

.

Vorig jaar schreef ik een stukje over polygamie voor vrouwen: een polyandrieplan.
In sommige landen is het noodzaak:




Ik kan daar natuurlijk lacherig over doen en ik heb wel wat 'dubieuze' voordelen gevonden, maar voor de rest zit er veel zinnigs in.

Met 7 echt-genoten kun je toch maar 1x per 9 maanden zwanger worden! Bijkomend winstpunt: als die 7 mannen allemaal afzonderlijk op stap gaan, zou het aantal zwangerschappen makkelijk kunnen vermenigvuldigen met 1916 (365:12x9x7). En dat is natuurlijk weer niet de bedoeling, al die bekkies moeten ook wel weer gevoed worden, nieuwe schoenen en studeren. Het zou schelen in de bezuinigingen op Kunst en Cultuur, Educatie en natuurlijk op de Zorg.
Verder vallen de kosten voor kinderopvang weg, die voor condooms ook; er hoeven niet zoveel huizen gebouwd te worden, alleen wat grotere. De 6 extra mannen zijn onder dak, vervuilen of verwaarlozen zichzelf niet en ook het huis blijft opgeruimd. En het lijkt erg gezellig, zo met zijn allen!
De vrouw in de video ziet er gezond en vrolijk uit, natuurlijk hoeft zij niet via de kabelbaan de boodschappen mee naar huis te nemen en bovendien wordt er voor haar gekookt.

Nadeel is wel dat de vrouw in de video toch nog hard moet werken, overdag en 's nachts. Maar dat moet ik nu ook…. hardwerken overdag.
Aan zo'n continue nachtdienst kleeft natuurlijk wel een negatief puntje, maar met een beetje handigheid en vooral geen licht aan (en strak aan het 'schedule' gebonden bijslapers) moet ook dat geen onoverkomelijk probleem vormen. Uiteindelijk lijken ze waarschijnlijk genoeg op elkaar.

Het ziet er wel puik uit, het geheel. Polyandrie lijkt zo gek nog niet. Al met al denk ik er over na om te verhuizen naar de Himalaya of zou het hier ook te verwezenlijken zijn?
Het enige probleem, dat ik hier in de westerse wereld voorzie, is hoe ik aan zeven vrijgezelle broers kom!





©Gavi Mensch
Uit: Hinkend op twee gedachten
Nederland BV, 9-1-2011


 
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten