donderdag 3 november 2011

Staatsarrogantie

.

Ik zit te luisteren naar alle uitstelmanoeuvres van minister Van Opstelten met betrekking tot de politie , de aspiranten die hij "opleidt en werft ( in die volgorde?). Ondertussen kijk ik op de pagina van NOS Nieuws, waar ik een filmpje ontwaar over het Grote Goede Voorbeeld: De Staatssecretaris Die Weet Hoe Ze De Zorg Voor Anderen Gaat Oplossen.
 Mevrouw Veldhuijzen-met-de-dubbele-achternaam  geeft de voorzitter, die de publieke tribune tot de orde wil roepen, nog net geen klap voor haar mond.
Het filmpje is absoluut voor boven de 25+. In de hoop dat jongeren dit nooit te zien krijgen, heb ik een mail gestuurd naar de NOS met het verzoek om dit soort filmpjes pas na middernacht uit te zenden.

Het liberale en vooral vrijheidslievende kabinet mag nu vallen wat mij betreft. De opvoeding en welsprekendheid van politici is verworden tot een minderwaardige circusvertoning.

Na het geschreeuw van Wilders en zijn kornuiten en de opmerking van Wilders doe eens normaal man, heb ik het begrepen. Deze volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen mij niet, noch mijn ideeën over politiek.
Maar goed, ik had de hoop al opgegeven voordat het kabinet geïnstalleerd werd, het zal er vermoedelijk niet beter op worden.

Arrogantie is normaal onder Ministers en Staatssecretarissen; het omhoog gevallen gezelschap doet maar een dotje.
Jammer dat ik er gedwongen aan mee moet betalen, ook al heb ik hen geen stem gegund.
Dat schijnt de democratie met zich mee te brengen.


Democratie, Mw. Veldhuijzen, democratie!



©Gavi Mensch
Nederland BV, 2-11-2011

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten