zondag 28 juli 2013

Recycle speelgoed.



Het was weer een heerlijke klus. 
Het poppenhuis voor mijn kleindochter is klaar. 

Enige maanden geleden kocht ik voor weinig geld een lading oud speelgoed bij twee verschillende kringloopwinkels . Mijn  doos met tubes kindvriendelijke acrylverf, mijn gereedschapskist en wat accessoires  uit de knutseldoos. En een push om te beginnen. 
Door wat lichamelijke mankementen heb ik even wat meer tijd; om me niet nutteloos te voelen na zoveel jaren hard werken doe ik een appél op mijn creatieve mogelijkheden.  
Mijn kleinkinderen zijn zo'n geschenk, dat mijn geschenken voor hun verjaardag iets van mijzelf moeten zijn.  

Voor de jongste  ging ik aan de slag met speelgoed op wielen, groot en iets te moeilijk voor zijn leeftijd. Dan kan zijn iets oudere zusje helpen en er ook mee spelen.



Hijskraan, brandweerauto en dierenbus.
Gerestaureerd, geschuurd,geverfd en afgelakt.


En natuurlijk fouten maken door scheepslak te gebruiken die never nooit droogt.
Dus na dagen drogen opnieuw  schuren,  verven en andere lak gebruiken.







En uiteindelijk is het klaar. Het oude houten speelgoed doet weer dienst. voor mijn kleinkinderen is het nieuw en ik heb het gevoel dat ik er iets van mij ingelegd heb. Nieuw had ik deze cadeaus waarschijnlijk niet gekocht omdat ze te duur zijn.




Voor mijn kleindochter die een dezer dagen 3 jaar wordt ben ik al spulletjes gaan sparen lang voordat ze geboren werd.


Met het idee dat als ik ooit een kleindochter zou krijgen er een poppenhuis zou komen, zoals ik er ook ooit een voor mijn dochter had gemaakt.


Een oud poppenhuis gekocht en poppenmeubels. Ook hier een schoonmaakbeurt, schuren en verven.

Leuk werk om een mini stoel te beschilderen zoals je een eigen stoel zou versieren.


                                            de woonkamer 
 de slaapkamer
 de keuken compleet met de kat.
Het Spaanse fornuis en de badkamer met een bad op  pootjes en waskommen ....
de spaanse kamer


zelfs het licht ontbreekt niet....


Het knutsel- en verfwerk is klaar tot volgend jaar.
Of in ieder geval tot sinterklaas.
Ik pak het schilderen weer op, het schrijven doe ik nog steeds en ook het studeren gaat weer starten in september.
Nu eerst de verfspetters verwijderen en zien dat ik dit ingepakt krijg voor de feestdag. 



©Gavi Mensch
28-7-2013


All rights reserved 2013, niets van deze blog mag overgenomen worden zonder specifieke toestemming van de auteur.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten