zondag 13 april 2014

Nog een exoot, de wasbeerhond


.
Wasbeerhond.

Ik lees dat er in Friesland al 23 wasbeerhonden zijn gesignaleerd en ik vraag mij het volgende af: waren het er echt 23 of zomaar 3 zich snel verplaatsende wasbeerhondjes?

Wat mij het meest raakte van het berichtje was dat die wasbeerhonden niet in Friesland mogen wonen en derhalve afgeknald mogen worden. Het zijn exoten en dus schadelijk. Als ze met een boot meegekomen waren uit Siberië was dat iets anders geweest. Dan waren we als idioten met camera's en verrekijkers naar Friesland getrokken. Maar wasbeerhonden zijn geen steenuilen.

De wasbeerhonden zouden schadelijk zijn voor de natuur zoals ie is (????) ter plaatse. Ze eten vogeleieren, kikkers en padden. Dat betekent zoveel als dat eierenetende mensen en ooievaars ook maar afgeschoten moeten worden.

Rest mij nog een standje aan het mutsje Dijksma die overigens beter iets anders kunnen gaan doen:

Lieve meid,

Huiskraaien en wasbeerhondjes afschieten is fout, niemand heeft er last van en de natuur is zoals ie is. Met het veranderen van het klimaat zullen we steeds meer exoten in ons landje krijgen, wij zijn er blij mee. Andere dieren, zoals patrijzen zullen vertrekken en die kunnen we niet tegenhouden. Bovendien is ook het kappen van 80.000 bomen voor een vliegtuig niet echt natuurbehoud. Men kan prima met de trein naar bestaande vliegvelden. Jij die gilt dat je tuin ook natuur is, bent visieloos en moordlustig bezig. Megastallen zijn ook niet natuurlijk en zeer milieuonvriendelijk.

Hopelijk blijft je visie op het leven wat betreft exoten steken bij het vertrek van de brulkikker, de rest van het uitsluiten doen je VVD en PVV collega's al.
Dierenracisme bovenop de racistische ongein van je collega's Teeven en Wilders kunnen we missen als kiespijn. In Nederland en in Europa en eigenlijk overal.

Ik ruil jullie allemaal voor één wasbeerhond.




©Gavi Mensch
Nederland BV, 13-4-2014





Geen opmerkingen:

Een reactie posten