zondag 29 juni 2014

Ramadan Mubarak









Mooie voorbeeldspeech van David Cameron (nee, verder ben ik niet zo'n fan van politici).

Ik realiseer me dat hij gelijk heeft.
Een maand vasten en pas  's avonds laat gezamenlijk eten, zelfreflectie, bezinning en hulp aan anderen... Het zou ons goed doen om al dan niet op religieuze grondslag hun voorbeeld te volgen.

Ik heb jarenlang tussen christenen en moslims gewoond. Ik heb het liefst moslimburen.
Wij werden zowel in Nederland als ook in Spanje vaak uitgenodigd om het Suikerfeest mee te vieren en als je niet kon komen, kwamen ze de lekkernijen brengen.
En ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om mijn buurvrouw en haar kinderen uit te nodigen op Kerstmis of voor het Paasontbijt.

Engeland heeft een lange historie van onderdrukt koloniseren van islamitische landen net zoals Nederland. Ook in de UK heb je haatzaaiersbendes, UKIP,  een Engels sprekende PVV.
Deze speech van Cameron is een voorbeeldig antwoord op alle racistische uitlatingen en stokerijtjes.

Hier in Nl. wordt alleen maar vuur gestookt onder een brandstapel en krijgen onze moslims het zwaar te verduren en praktisch overal de schuld van. Is dat nu altijd toch weer de jaloezie van degene die niets presteert?  Ook was men oeverloos jaloers op de Joden, en van de daar uit voortkomende wandaden tegen hen heeft men dus niets geleerd.
Het overgrote deel van de Nederlandse Moslims werkt gewoon hard, voedt kinderen op, betaalt belasting en draagt bij aan de samenleving.
Een flink deel van de Nederlanders deugt voor geen meter, doet maar een dotje en gooit er met de pet naar, overtreed wetten en treitert de buren.
Zelfreflectie en bezinning zijn dus hard nodig.


En Wilders en Rutte zouden gedwongen moeten worden om de speech van Cameron te doubleren voor al die onnozelen hier die haatzaaiers blind volgen en de speech niet begrijpen.








©Gavi Mensch
Nederland VOF, 28-6-2014





Lees ook: 
http://www.nu.nl/weekend/3813947/ramadan-geen-opgave-maar-feest.html

http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/women-more-vulnerable-to-islamophobia-traditional-dress-makes-wearer-visibly-muslim-and-a-soft-target-for-abuse-say-researchers-9570574.html

http://www.kuleuven.be/thomas/page/ramadan-moebarak/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten