zaterdag 14 november 2015

Le jour aprés la nuit désastreuze




Alle feestelijkheden voor vandaag heb ik gecanceld.
Ik heb gewoon nergens zin in.
Mijn kleintjes zijn naar de aankomst van Sinterklaas.
Weer zo'n schijnheilige.
Vandaag even niets van dat alles.

Ik ben boos op fanatici, orthodoxen en ultraconservatieven, op godsdienstaanhangers en blinde gelovigen.

Geloof wat je wilt, voor mijn part in de Paashaas maar dicht die nooit de door ons ontworpen bestialiteiten toe.

Het is maar een Paashaas.

Het is absoluut zinloos om iets te doen in naam van de Paashaas.

Ga een GOED boek lezen, ga je zieke buurvrouw bezoeken, geef je kinderen goed onderwijs en een goede opvoeding.
Wees goed voor de ander.
Wees geen baas en geen knecht.
Denk zelf.

Dan kun je wat mij betreft op de dag dat we het voorjaar inluiden, ongegeneerd zo'n paashaas op je tafel zetten.


©Gavi Mensch
402 km van Parijs
13/14 november 2015




Geen opmerkingen:

Een reactie posten