dinsdag 6 augustus 2013

Positieve psychonurse versus echte dokters, 1001+emails

Bloemlezing uit dagboek: "1001 mailtjes of meer"  
Mailwisselingen met vrienden en vriendinnen.


Ha J, 

Nou ja, leuke dingen verplicht doen is ook wel eens lekker, of niet? 

Maar goed, het is evenzeer vervelend om niet te kunnen doen wat je wilt, om geen puf te hebben.
Weet je, ik heb al drie mailtjes geschreven en weer gedelete, ik had niet zoveel positieve inspiratie, beetje uitgeput van het somberen en van het somberen van anderen. 
Ik laat me toch nog wel eens meetrekken naar benee. 
E. is gelukkig aan de "beterende" buik, (mijn kleinkind zit in de bijlage, wonderlijk!) dat scheelt een slok op een borrel. 
Mijn pal uit Zeeland zit in een maximale depressie en ik kan er niets mee, hij mag me weer gaan schrijven als hij me aan het lachen kan maken. Anders zit ik dadelijk met een moeder Theresa-complex.
Bemoeizorg is te veel voor een bemoeial.
Twee zieke vriendinnen met achterstallig onderhoud, heb ik dit weekend geregeld.

En nu is het klaar.

De sneeuw is weg en mijn knoflook doet het werk van jouw sneeuwklokjes, de hele bol loopt uit, wel acht groene sprieten.... die heb ik dus maar in de vensterbank van de keuken gezet, net voorjaar!

Om even terug te komen op je dagindeling: 
Had je bij je lijstjes van  do’s en don’ts ook een lijstje met positieve punten over je huismuseumconservator zijn gemaakt?

Ha, je hoeft niet door de regen om een trein te halen die niet rijdt.
Je hoeft geen regenbroekje aan.
Je hoeft niet eens op tijd op te staan.
Plassen en weer terug in je warme bed is luxe.
Huishoudelijk werk een half uurtje?
Precies tijd voor de krant  en  langzaam (en met liefde voor jezelf, heel belangrijk!!!) koffie zetten. 
Twee keer per week een gekookt eitje en Niet Eens op Zondag!
Conservatoren aan je eigen collectie, eindelijk gerechtigheid!
Een gezonde lunch met een plakje gerookte zalm ( euroshopper aanbieding) en een tomaatje
Glaasje verse melk en een mandarijntje. Ja ja, fruit is goed voor u!
Niks halve sudoku, sudoku afmaken!
Eetlezen, het lekkerste wat er is.
En boeren na de maaltijd, voordeel van vrij-gezellig alleen eten.
Tijd voor een tukje, met animalchannel, van de rest krijg je dagmerries.
Niet vergeten, lekker dekentje over je benen!
Eén werktelefoontje per dag mag, maar het hoeft niet, bofkont!

Gotogot en dan begint je dag pas.... tv tot twee en de mail in de Stertijd. 
En dan net zo laat gaan slapen als je zelf wilt, eigenlijk niet natuurlijk, maar je hoeft je in ieder geval niet schuldig te voelen als je daardoor ’s morgens nog moe bent!

J., ik heb een briljant ideetje, kom dinsdag gewoon hier eten, dan maak ik iets lekkers voor je, als vanouds.
Het breekt je week een beetje en de NS heeft de jaarkaart al geïnd waarschijnlijk, kun je er beter gebruik van maken.

Weer geen bruisend schrijfwerk, maar ik beloof beterschap. 

Cheer up!
En voorzichtige kus

je pennie E.





©Gavi Mensch,
Uit mijn dagboek: 1001 mailtjes of meer. (2008-2013)
All right reserved 2013

1 opmerking:

Gavi Mensch zei

Voor al duidelijkheid: J. is een van mijn dierbare vrienden ook wel boezemvriend genoemd.;-)

Een reactie posten